Vardag och mycket mat.

Just mellandagarna kan vara lite sega tills allt öppnar igen efter nyår. Jag och Sam har försökt att hålla oss sysselsatta allt ifrån stand promenad (!), shopping, fika, hockey, bio och mycket mer fika.
 
Mina underbara föräldrar älskar att mata med fin mat, och det har vi fått varje helg nu. Rätt skönt att få en brytning från julskinkan (som vi fortfarande har kvar utav i kylskåpet). Här kommer lite smak prov av vad som serveras på Sydvärnsgatan, en vanlig söndagskväll :)
 
Några dagar innan fick jag Oxfilé provencale som är min favorit rätt. Gratinerad potatis under, de fina klickar där är vitlöksmör. Super gott, och har inte ätit denna rätt bättre än hemma hos mig!
 
 
Ikväll fick vi plank stek. Och dom som inte vet vad det är (i Australien finns inget liknande vad Sam vet) så är det precis som det låter, en stek som serveras på planka. Först steker man och förbereder allt som ska på plankan, sen in i ugnen för en yta på moset. MUMS
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0