Life is good!

 HEJ VÄRLDEN, SVERIGE & MAMMA!
 
Jag har fått många besvikna meddelanden från nära och kära att jag inte skriver mer på bloggen.. förlåt!
Men som jag svarat - jag har ärligt talat varit så upptagen!
 
Jag har dock lovat min älskade mamma att återuppta min blogg som gått i ide de senaste 3 månaderna. Skriva lite om alla mina nyheter och hur allt går i skolan.. för visst håller med om att det är en bra källa att kontant uppdatera alla på där hemma.
 
Nåväl, vad har hänt de senaste 3 månaderna?
 
Lite snabb återblick:
Bodende: Jag och Sam ÄLSKAR vår lägenhet och den har kommit i mycket bra ordning. Har inga bilder för tillfället att visa men kommer göra det lite senare (mycket har ändrats från de senaste blogg inlägget)
 
Plugget: Det går väldigt bra, jag har lämnat in alla inlämningar i tid nu innan påsk och väntar endast betyg (och förhoppningsvis toppen sådana). Har haft ett grupparbete i 9 veckor med människor jag aldrig träffat förr från olika håll av världen (Kina, Saudiarabien, Frankrike och Iran) och inte en enda medlem från Australien haha. Igår var inlämningen.. och vår grupp har jobbat mycket effektivt och enormt bra tillsammans för vår presentation av en excellent rapport. Vår grupp har varit så bra och det var ett stort nöje att arbete tillsammans med dom. Mina andra vänner i klassen hade väldigt otur med deras grupp så sluta med att de tog över arbetet och jobba själva.. Det gör mig mer stolt över hur bra vår grupp var. Förlåt grupparbetet blev väldigt utdraget, men kännslorna inom mig kretsar för tillfälligt mycket kring detta och gör mig väldigt lycklig. Men det är dock inte dags att luta sig tillbaka och relaxa, vi har fortfarande några veckor kvar och tre stora tentor som väntar. Men har varit väldigt skönt att pusta ut och laddat batterierna lite efter mycket håra intensiva kontant pluggande veckor!
 
Karriär: Vid sidan av plugget gör jag massa andra aktiviteter för att briljera inom karriären när jag väl kommer dit. Har varit på många business networks och träffat många intressanta personer och även människor villiga att hjälpa mig guida inom denna hårda konurrerande värld. Så via QUT (universitetet) har jag en mentor hos EY (Ernst and Young) som jag regelbundet träffat för att få insyn in accounting branchen, big 4 och även hans jobb. Senast idag var jag på plats hos EY och min mentor visade mig runt deras enorma imponerande kontor på 51 våningen mitt i business världen i Brisbane. Kontakter är också väldigt viktigt i Brisbane då allt händer inom kontakt världen och lite så du får möjligheterna att bli verkliga. Detta är ett an många sido projekt jag gör (alltså mentor) och ska även imorgon börja voluntär jobba på ett non-profit organisation Cancer Foundation här i Brisbane. Det är guld värt att ha gjort voluntär jobb här i Australien och värderas väldigt högt.
 
Påsk: De som följer mig på Instagram och Facebook har sett har jag tog en veckas lov och flydde ivåg från alla måsten och jobb till Coolangatta - en underbar stand bara 1.5 timme från oss. Sam's föräldrar har har lägenhet där så vi bodde där under påsk lovet och hade det underbart. När man är så upptagen i livet njuter man desto mer när man är ledig. Jo visst det är sant, "detta kallas vuxenlivet"
 
Jobb: Jobbar fortfarande på restaurangen alla helger om året (känns det som). Min obalans i livet ger inte många fira helger jag kan njuta med Sam och vänner. Så detta är något som jag tyvärr måste uppoffra för att ha råd att leva. Detso mer försöker jag att göra under veckan.. och ikväll ska vi faktiskt träffa Sams familj för en middag!
 
Så varsågoda, gav er lite snabb sammanfattning vart jag befinner mig i livet.
 
Just idag har jag varit på väldigt bra humör och allt har varit toppen i mitt liv, så jag kan verkligen säga att "life is good" just nu. Har haft väldigt tur i mitt liv, och turen håller fortfarande i sig :)
 
Många kramar från mig!!!
 
just ja.. vädret missade jag som vi svenskar älskar att höra om. Brisbane och resten av Australien övergår nu till vinter tid och det är lite kyligare i luften. Men fortfarande.. det är 23-27 grader varmt under dagen och runt 18-21 grader på kvällen så fortfarande en "svensk sommar" känsla. Great!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0