Här bor Miss Franzén och Mr McKnoulty :)

Vår mysiga lilla lägenhet. Blir så glad varje gång jag kommer hem till oss, trots att vi inte är färdiga med inflyttningen och saknar möbler, så ger denna lägenhet en mycket "rätt känsla".
 
Inte mycket av möblerna som ni kommer se nedan står på sin rätta plats. Sovrummet är hyfsad möblerad än så länge. Balkongen ska vi göra om totalt så där finns det inte mycket än så länge. Vardagrummet ska tv plus bänk till andra sidan av väggen, och vi väntar på en soffa som ska gå mot vita väggen, vita bokhyllan som står vid balkong entrén ska stå vid hallen när man kommer in.. vi ska inte ha det vita tillfälliga bordet där, utan väntar på ett runt bord gjord av trä. Som sagt, det finns mycket mer att tänka igenom tills vi hittar prefekta platsen åt allt. Men mycket är genomtänkt, vilket jag gillar :)
 
Hallen och välkomna in :) 
 
Herr Kängi som håller upp vår dörr när vi kommer hem (lätt att få korsdrag genom lägenheten när alla fönser/balkong dörr står öppna)
 
Detta möts man av när man kommer in.
 
Andra sidan står vid entré till balkongen.
 
Sovrum.
 
 
 
Min första present till lägenheten :)
 
Smycke skrinet jag fyndat på vintage :)
 
 
Vy från sängen.
 
 
Toalett och badrum.
 
Har både tvättmaskin och torktumlare (dock funkar inte torktumlaren så måste köpa en ny)
 
 
 
 
Lilla köket.
 
Härlig vy när man lagar mat.
 
Kylskåpet där är super ny kan ni se när vi inte har hunnit ta bort alla klisterlappar på den.
 
 
 
Härliga oas - balkongen. Denna ska smyckas med massa grönska och kryddor. Ska även göra utebänkar med kuddar. Hoppas det blir lika mysigt som vi har tänkt oss :)
 
 
 
 
 
Medan jag tog bilderna i lägenheten satte jag på slowcookern för min mat efter en lång arbetsdag (1,5 h ledig från 5-6.30 tills nästa pass börja)
 
Så 6 timmar i med biffen men mix av kryddor, morot, söt potatis, lök, krossade tomater, rött vin..
 
Woalla, middagen varm att servera när man kommer hem från jobb. Detta är min absolut bästa vän i köket. Och behöver jag säga att detta smaka gudomligt gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0